Takie troche #zalesie z mojej…

Takie troche #zalesie z mojej strony i lekki #boldupy

TL:DR

pokaż spoiler wylewam swoj bol dupy o traktowanie klientow w oparciu o wlasne doswiadczenie ze sklepem internetowym

Jakis czas temu powrocilem do #pcmasterrace po dlugiej przerwie (8 lat) i no potrzebuje dobrego sprzetu – mowie spoko, znajde jakis dobry sklep, zloze zestaw i jakos to bedzie.
Od polskiego marketingu sie odzwyczailem (przebywalem za granica troche czasu ) i do pewnych standardow chyba sie juz przyzwyczailem ( pewnie stad ten boldupy i wylewanie zalow – ale moze i Wy sie podzielicie ze mna swoja opinia na ten temat i opiszecie swoje doswiadczenia jak to tu wyglada ) i holubienie swojej klienteli nie wydaje sie byc niczym szczegolnym w krajach zachodu.

pokaż spoiler **NIEMCY KUHWWWWA**

No ale dobra, poszukalem na necie i znalazlem #morele ( @morele_net no hejka ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) – opinie mieszane, ale ze bylo zaskakujaco duzo pozytywnych opinii ktore nawet chwalily pewne aspekty sklepu – namowili. Zamowilem zestaw, zaden high end, zadne 15k ale – niecale 6 tysiecy to chyba nie az tak malo? No juz mniejsza z tym, dla takiego molocha jakim jest Morele, moje zamowienie to jest raczej ziarenko w porownaniu do duzych zamowien i o zadnym ‚specjalnym traktowaniu’ nie ma mowy w tym przypadku. A szkoda, bowiem w wiekszosci krajow gdzie robilem wieksze ( wieksze = o ponadprzecietnej wartosci ale zadne luxusy ) zawsze bylo to w jakikolwiek sposob nagradzane ze strony sklepu, gdzie wychodzilo to z inicjatywy nie mojej.

Poprosicie o przyklady? No to zarzuce 3, zeby nie bylo

pokaż spoiler Kupowalem PS4 w Mediamarkt (Niemcy) – do zestawu wzialem sobie; sluchawki, 6 pudelkowych gier, stand, sluchawki oraz top-up na psn+. Przy kasie naliczono mi znizke 50% na sluchawki wiec dostalem produkt za pol ceny ( oryginalna cena = 99€ )
Jak urzadzalem kuchnie (Niemcy) na zakupy ktore zrobilem ( ~2k € ) w ich odpowiedniku RTVEUROAGD dostalem bez niczego zniżke 300€ zaproponowaną przez Pana, ktory pelnil stanowisko ktore w Polsce wypelniane jest ludzmi ktorzy nie maja o tym pojecia ( doradca klienta ).
Przy zakupie (UK) air podsow, dodatkow do srajfona (kabel, kejs i chyba top-up) dostalem drugi kabel gratis. Wrocilem sie i mowie ze hey, chyba przypadkiem cos mi tu wrzucilas, a ja nie chce byc zlodziejem ( ͡° ͜ʖ ͡°) It’s a freebie mate, uslyszalem.

I tak serio to az licho sie na to patrzy, jakie w dalszym ciagu mamy podejscie do klienta. Nie dosc, ze nie zostalem przez nikogo poinformowany o promocjii ktora miala miejsce przy zakupie procesora AMD w poprzedzajace dnie kiedy kontaktowalem sie z obsluga klienta ( live chaty, telefony ) to kiedy skladalem zamowienie wyraznie bylo zaznaczone ze zamowienie ma byc dostarczone 9 kwietnia.
Zostalo to zmienione na 17 kwietnia, natychmiast po klepniecu zamowienia (jakby pewna obsuwe zwiazana z realizacja tranzakcji rozumiem, i skoro trwala ona dzien – dwa, to zrozumialym byloby przesuniecie tego o wlasnie tyle)

16 Kwietnia dowiedzialem sie ze zamowienie bedzie najwczesniej na 19 kwietnia o ile w ogole, bo ida swieta. Rozwscieczony ale nadal uprzejmy – poprosilem o zmiane pamieci RAM ktore opoznialy dostawe calego zestawu i uslyszalem, ze sie nie da, bo kosci ktore sobie znalazlem sa tansze o ~15 pln. 15 minutowa rozmowa ktora przekonala Pania, ze sie da, poskutkowala tym, ze sie udalo. Musialem niemalze walczyc, zeby zamowienie otrzymac w terminie ktory zostal wyznaczony. I nie bez powodu skladalem zamowienie 7 kwietnia – bo zalezalo mi na tym, zeby sprzet byl przed swietami. Gdybym nie zadzwonil, nie klocil sie o zmiane w zamowieniu na produkt ktory jest dostepny od reki to w zyciu bym tego nie dostal w tym czasie.( Oczywiscie Pani z obslugi klienta miala poniekad zwiazane rece co w pelni rozumiem i za fakt, ze postanowila mi jednak pomoc jestem jej szalenie wdzieczny a feedback poszedl emailem ze Pani konsutlantka – zrobila 110% swojej roboty )

A tak jeszcze wracajac do mojego bolu dupy – jakbym zamowil 7 godzin wczesniej, to dostalbym darmowa gre. Jakbym o tym wiedzial, ale obsluga miala to gdzies.
O tym, ze istnieje mozliwosc ustalania indywidualnych cen, dowiedzialem sie po dokonaniu zakupu.
Zadnej znizki. Zadnego freebies. Kiedy grzecznie zapytalem czy istnieje mozliwosc chociaz dostania rzeczonego kuponu na the division 2 ( znajomy polecil zeby zagadac bo mial podobna sytuacja w innym konkurencyjnym sklepie ) tez dowiedzialem sie ze nie ma zadnej mozliwosci bo gre dystrybuuje producent AMD – ja wiem jak to dziala i nie pytalem o podeslanie mi kodu spod lady, ale czego ja oczekiwalem. Czym jest dla Was taki klient? Przed zakupem pewnie wszystkim a po dokonaniu platnosci chyba niczym, skoro jest to tak rozrozniane.

Nie bede juz sie rozwodzil o tym co ja sadze o takim podejsciu, o tym ze nikt mnie nie informowal o tym ze zamowienie bedzie opoznione, tylko ze musialem codziennie dzwonic do bogu ducha winnego customer service od Morele. I meczyc te biedne kobiety pytaniami jak to jest, ze na stronie widze dostepne 30 sztuk i dostawa na za 2 tygodnie.
Ze opoznienie w zaden sposob nie jest rekompensowane, chocby emailem ze slowem przepraszamy. Pierdola w zamowieniu ktore otrzymalem.
Jestem rozczarowany tym wszystkim, nie wiem czy taki poziom podejscia do klienta jest w kazdym polskim sklepie, czy to tylko Morele. W mojej ocenie, jesli ktos jednorazowo wydaje taka sume to jest duza szansa ze zostanie Waszym stalym klientem, a Wy to zaprzepaszczacie olewajac temat, majac zle podejscie do klienta, nie informujac o promocjach / opoznieniach dostawy.

Pozostaje teraz tylko napisac opinie o produktach ( z ktorym jestem zadowolony i opinie wystawie rzeczowe, obiektywne ) a co do sklepu – to moze i najnizsze ceny ale szkoda, ze takim kosztem. Dupy Wam nie obsmaruje bo na to az tak nie zasluzyliscie, sprzet byl zapakowany dobrze, sprawny, postarano sie po mojej interwencji zeby sprzed dotarl przed swietami a ceny macie wysoce konkurencyjne. Ale zastanowie sie lepiej przy nastepnym zakupie sprzetu z jakiego sklepu mam skorzystac.

#gorzkiezale i jesli serio przeczytales/as to cale to ja szanuje. Na fotce sprzet po zlozeniu wiec rownoczesne #chwalesie #informatyka #gry